Situatia sanitara din prezent ce dureaza de aproximativ un an de zile si nu pare ca se va incheia curand, afecteaza intr-un mod puternic industria transporturilor maritime containerizate. Astfel ca forwarderii se confrunta cu situatii limita in ceea ce priveste timpul de tranzit si eficienta serviciilor.

Transportul maritim intampina dificultati precum:

 

  • numar limitat de containere ce nu acopera solicitarile
  • blocaje si intarzieri in porturile de incarcare de pe continentul asiatic
  • porturile foarte aglomerate din Asia, precum:
    China, Japonia, India, Taiwan, Bangladesh, Pakistan etc.
  • rata exportului din China este mai mare decat cea a importului , fapt ce duce la intarzieri majore la incarcare.
  • limitarea volumului navelor disponibile pentru spatiul CEE la mai putin de 10000 TEU in perioada urmatoare.
  • companiile maritime au prevazut deja General Rate Increase (GRI) pana dupa Anul Nou Chinezesc din Februarie 2012. La aceasta crestere se va aplica si taxa denumita Peak Season Surcharges(PSS) ce va duce la o majorare a tarifului de pana la aproximativ $1500/TEU fata de anul precedent.

 

Transport maritim de marfa
Transport maritim de marfa

Criza globala a transportului maritim influenteaza direct si transportul aerian deja lovit de criza cauzata de COVID-19 fapt ce va duce si la cresterea ratelor acestuia.

Tara noastra va fi afectata de aceasta criza prin intarzierea navelor in Portul Constanta, ceea ce va cauza suprapunerea acestora si blocaje la livrare. Totodata un impact negativ il va avea si perioada imediat urmatoare in care activitatea portului, a depozitelor si a vamii se va desfasura in conditii de iarna.

Ce puteti face pentru a evita intarzierea marfurilor, este sa premeditati comenzile viitoare si sa pregatiti din timp transportul volumelor de marfa preconizate (3-4 saptamani inainte ca marfa sa fie gata de incarcat).

Prin intermediul retelei noastre la nivel global, marfurile dvs. pot ajunge la destinatia finala, fie in regim FCL sau LCL din/spre urmatoarele destinatii: ChinaAustraliaJaponiaUSACanadaIndia , Taiwan, Bangladesh, Arabia Saudita, Pakistan etc.