În clasamentul european în funcție de volumele de mărfuri transportate rutier în trafic internațional în 2018 conduce Polonia, cu 201.182 de milioane de tone-km (adică 63,7% din volumele totale ale operatorilor polonezi și 29,3% din volumele totale din Europa la internațional), în scădere însă cu 6,5% față de 2017. Pe locul al doilea, dar la distanță uriașă, se află Spania, cu 80.518 milioane de tone-km, adică 11,7% din volumele totale transportate la internațional și 33,7% din volumele totale ale transportatorilor din această țară, și în creștere cu 5,3% față de volumele internaționale ale Spaniei din 2017. România este a treia, devansând de această dată Germania, cu 44.404 milioane de tone-km, adică 75,6% din volumele totale ale operatorilor locali și 6,5% din tot ce se transportă internațional în Europa, în creștere cu 7,9% față de 2017.

La internațional alternanța în clasament a țărilor vestice și estice este mai evidentă decât la intern, următoarele în clasament fiind Germania, Lituania (în creștere cu 11% față de 2017), Țările de Jos, Slovacia, Ungaria, Portugalia și Slovenia.

În total în UE28 fără Malta au fost transportate rutier în trafic internațional 681.571 de milioane de tone-km, adică 35,4% din totalul transporturilor din zonă, cu 2,75% mai puțin decât în 2017. Scăderea vine mai ales de la flotele estice, ale căror volume la internațional au fost cu 4,62% mai mici decât în 2017, în timp ce flotele din UE15 au avut o creștere mică, de 0,41%.

MaRa Logistics vă pune la dispoziție soluții personalizate de transport marfă generală și în afara Uniunii Europene.

Pe lângă procedurile clasice ale transportului intracomunitar, la transportul extracomunitar de mărfuri aceste proceduri devin mai complexe datorită faptului că ţările către-dinspre care se organizează transportul de marfă nu fac parte din Uniunea Europeană. Astfel intervine serviciul de asistenţă vamală şi vămuire cu ajutorul căruia se poate finaliza în bune condiţii transportul de marfă. Mai multe informaţii privind procedura de vămuire puteţi găsi aici.

Sursa: Revista Tranzit