După ce autoritatea belgiană a Consiliului Concurenței a aprobat fuziunea efectivă a Autorității portuare din Anvers și a Societății portului maritim Zeebrugge într-o singură autoritate portuară unificată (Porturile Anvers-Bruges), cele două porturi și-au prezentat pentru prima dată cifrele anuale împreună.
Al doilea an consecutiv marcat de pandemia COVID-19 arată că 2021 a fost o perioadă dificilă, însă mult mai bună decât în 2020. Astfel, pe alocuri nivelul record din 2019 a fost chiar depășit. Per total, anul trecut 240 de milioane de tone de mărfuri au tranzitat portul Anvers, o creștere de 3,8% față de 2020 și o ușoară creștere față de 2019. Traficul de containere, în ciuda condițiilor dificile, a fost menținut în 2021 cu un status quo de 12,02 milioane TEU (-0,1%). Mărfurile generale convenționale au crescut și ele cu 73,6%. Comparativ 2020, traficul Ro-Ro a crescut cu 13,9% din punct de vedere al tonajului. Numărul de vehicule, noi și uzate, a înregistrat și el o creștere față de 2020 (+8%), dar rămâne cu 15% sub nivelul din 2019, în principal din cauza lipsei de semiconductori din industria auto. Mărfurile vrac uscat au crescut cu 15,1% datorită îngrășămintelor, în timp ce nivelul transbordărilor de vrac lichid a rămas, cu 3,1%, în linie cu anii precedenți. Substanțele chimice au avut cel mai bun an din istorie, +12,9%. În ciuda provocărilor Brexit, traficul dintre Anvers și Marea Britanie a crescut cu 6,0% și cu 14,6% cu Irlanda față de 2020, dar rămâne cu 15% sub nivelul din 2019.
Cifrele pentru Zeebrugge arată și ele o redresare puternică, creștere de 4,6%, în timp ce tonajul total manipulat s-a apropiat de pragul de 50 de milioane de tone, similar cu valoarea din 2010. Rolul pe care sectorul containerelor îl are în cifra anuală a Zeebrugge este remarcabil. Traficul de containere a crescut cel mai mult (+15,1%), în timp ce volumul transbordărilor de vrac lichid a fost singurul sector care a scăzut (-10,9% până la 11.239.593 tone), cu o scădere și mai accentuată a GNL (Gaz Natural Lichefiat), de minus 16,7%. Totuși, această scădere nu este o surpriză, având în vedere cifra excepțional de mare înregistrată în 2020. Celelalte sectoare au fost de asemenea în creștere, Ro-Ro a înregistrat +5,1%, bunuri generale +6,7%.
Ma.Ra. Logistics asigură încărcări zilnice pentru transport de marfă în regim de grupaj – LTL, dar și camioane complete – FTL , către și dinspre BELGIA.